יום רביעי, 12 באוקטובר 2022

האם מינוס בבנק היא גזירת גורל? אמונה מייצרת מציאות

 אתם מאמינים שאתם מסוגלים לצאת מהמינוס ולחיות בפלוס?

נתחיל בסיפור...
בתקופת היותו מנהל כספים שכיר בחברת ענק, הגיע מרטין סורל ל"יאנג אנד רוביקאם" (Y&R), שהיתה באותה תקופה סוכנות הפרסום הפרטית הגדולה ביותר בעולם, לראיון עבור משרת סמנכ"ל הכספים של החברה.
הוא זומן לבנין במדיסון אווניו פינת רחוב 40, והתבשר כי מועמדותו למשרה נדחתה. כשהוא עזב את הבניין, הוא התבונן על מלוויו וסינן לעברם: "המילה האחרונה עוד לא נאמרה. יום אחד כולכם תעבדו אצלי".
לימים הוא רכש את החברה.
אז...מה זה אומר על המיינדסט?
לאנשים כמו מרטין סורל הסוף ברור מראש.
הם מסמנים מטרה ומתחילים להתנהג כמו מים: אם נתיב אחד אל המטרה נחסם עבורם, הם יחפשו וימצאו נתיב אחר לעבור בו. ובמקרה זה, אם המועמדות למשרה בכירה כסמנכ"ל כספים נדחית - הוא קונה את כל הפירמה והופך להיות זה שמחליט 'מה כן ומה לא'
כשאומרים לאדם מן היישוב 'לא' הוא בדרך-כלל מרפה וממשיך הלאה בחייו. אבל במקרה של ווינרים, של המתמידים הלך המחשבה שיצוץ במקרים כאלה יהיה: 'המשחק עוד לא נגמר'. למצליחנים כמו מרטין סורל אין שקט ואין מנוח עד שהם לא משלימים את היעד שאותו סימנו.
ואין סיבה שגם אנחנו לא נצליח להתמיד ולנצח במלחמת המינוס ונחייה רק בפלוס!

בהרבה מאוד משקי בית לא מדברים עם הילדים על התנהלות כלכלית , התנהלות עם כסף מה שמאוחר יותר בחיים מייצר את הפער בעו"ש והעדר דאגה לעתיד.

שאני פוגש אנשים חלקם אומרים לי - "תקשיב , הסיפור הכלכלי גדול עליי , אין מצב שאלמד את זה , אין לי את זה" וחלקם אומרים לי "אם לא נולדתי או חונכתי לזה בבית אז אין סיכוי".
בואו נבחין בהבחנה בין 2 סוגי מיינדסט
Growth Mindset דפוס חשיבה מתפתח
אנשים בעלי דפוס חשיבה מתפתח מאמינים שיכולות אינטליגנציה והישגים הם ברי פיתוח וצמיחה. הם מבינים שאנשים שמצטיינים בתחום מסוים, הגיעו לרמת ההצטיינות כי הם התקדמו באמצעות מאמץ רב ועבודה קשה. האמונה שלהם מצביעה על כך שלאדם יש אפשרות להשתפר ולהשתכלל.
לעומת זאת...
דפוס חשיבה מקובע Fixed Mindset
אנשים בעלי דפוס חשיבה מקובע מאמינים שיכולות ואינטליגנציה הם קבועים מראש, כך שאו ש"יש לך את זה" או שלא.
הם מאמינים שחלק מהאנשים טובים בתחום מסוים באופן טבעי והשאר פשוט לא.
בעצם, ההבדל המרכזי בין שני דפוסי המחשבה הינו התשובה לשאלה האם יכולות הן מולדות או מתפתחות באמצעות מאמץ ועבודה קשה?
בעלי דפוס חשיבה מקובע יענו שלא ניתן לשנות כמעט כלל את היכולות, בעוד שבעלי דפוס חשיבה מתפתח יגידו כי ניתן לשפר, לשנות ולפתח את היכולות באמצעות מאמץ ועבודה קשה.
דפוס החשיבה משחק תפקיד מרכזי בהצלחתו של אדם - על בסיסו מושפעת ההתפתחות וההתקדמות שלו.
ובדומה לסיפור של מרטין סורל ניתן להניח שאם נחייה במיינדסט מתפתח אז נוכל לשנות את מצבנו ולהתקדם בחיים ובעו"ש.
המסר שלי בעניין - תאמינו, תלמדו ,תנסו ואל תפחדו ותוותרו - תהיו עם דפוס חשיבה מתפתח ותתקדמו לעבר החופש הכלכלי שלכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

על חלומות ומטרות משפחתיות בתקציב הבית

"אנחנו סובלים לעיתים קרובות יותר בדמיון מאשר במציאות" (סנקה) אחד הקשיים הגדולים שמונעים מאיתנו להתקדם בחיים כמו גם בתחומים הכלכליי...