יום רביעי, 12 באוקטובר 2022

חצ"ר - הכלל הראשון לחשיבת פלוס בבנק

 

תכירו חצ"ר - השכפץ שלכם להתחיל לחסוך!

אחרי שדברנו על הסיבות שבגינן אנחנו נכנסים למינוס ועל עקרונות היציאה היום בפוסט אני רוצה להתייחס למושג שאני קורא לו חצ"ר.

תבינו , לפני שנכנסים לפרקטיקה לפעולות תכלס חשוב לי שנתמקד בבבסיס , במה מעכב אותנו ואז שנגיע לתכלס - תבינו הכל ותהיו מוכנים.

אז עד עכשיו בפוסטים הקודמים הסברתי על מינוס - סיבות ועקרונות.

היום אני רוצה לדבר על מושג סופר חשוב שאם תתחילו להכניס אותו למיינדסט שלכם (לחשיבה שלכם) כבר בלי

שנגענו בתקציב - תתחילו לחסוך.

מוכנים?

תכירו - חצ"ר - 

ח - חייב

צ - צריך

ר - רוצה

מעכשיו אתם מתחילים להיות בתוך מרחב מגודר שנקרא חצר , זאת החצר , מגרש המשחקים שלכם.

אסביר בדוגמא 

הבן שלכם שוחה בבריכה במסגרת חוג. הוא חזר הביתה אחרי החוג ואמר לכם - " אני צריך משקפת חדשה".

כאן נכנס לתמונה החצר שלכם ושואלים אותו את הסיבה. הוא יענה אחת מ-3 אפשרויות:

חייב - אם המשקפת קרועה אז הילד חייב משקפת כדי להשאר בחוג - קונים

צריך - אם המשקפת בת שנה והילד אומר לכם - "המשקפת כבר ישנה ואני צריך חדשה" - כל עוד היא "עובדת" ותקינה אז אין סיבה לקנות

רוצה - הילד חוזר ואומר לכם "ליוני קנו משקפת חדשה ממש יפה ואני גם רוצה כזאת" - כאן אפשר לוותר על הקנייה.

אתן עוד דוגמא , הלכתם לקניות בסופר עם רשימה ובדרך ראיתם קפה חדש שזה עתה יצא לשוק ומחירו 30 שח. שוב , גם כאן תשאלו - 

חייב - האם אני חייב את הקפה הספציפי הזה כרגע?

צריך - האם אני צריך לקנות אותו?

רוצה - אני רוצה לקנות אותו כי.. העטיפה יפה , הפרסום מגרה , חברה שתתה ואמרה שהיה טעים וכו..


מה שנמצא בחייב - בסבירות גבוהה נדרש לנו ונקנה אותו , אבל מה שבגדר צריך או רוצה - כאן צריך לשאול את עצמנו האם אני באמת צריך את הדבר עכשיו? האם יש לו חלופה אחרת?

ברגע שתעצרו רגע לפני קנייה ותבררו את החצ"ר שלכם זה ימנע מכם קניות בזבזניות , זה יגרום

לכם להבין להיכן ועל מה הכסף שלכם יוצא.

תתחילו,תנסו והתוצאות יתחילו לבוא. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

על חלומות ומטרות משפחתיות בתקציב הבית

"אנחנו סובלים לעיתים קרובות יותר בדמיון מאשר במציאות" (סנקה) אחד הקשיים הגדולים שמונעים מאיתנו להתקדם בחיים כמו גם בתחומים הכלכליי...