יום שני, 10 באוקטובר 2022

יוצאים למסע

עברו 20 שנה מאז שהשתחררתי מהצבא , מקבע ו"יצאתי לחיים הגדולים".

בדרך מצאתי עבודה טובה כשכיר , התחתנתי , למדתי תואר ראשון במנהל עסקים - כן כן זה חשוב להמשך

,נולדו לנו 3 ילדים מקסימים ו.. אהה כמובן משכנתא נחמדה על ראש שמחתנו.

במהלך השנים התנהלנו די בסדר מחודש לחודש ומשנה לשנה.

אנחנו בסה"כ אנשים מחושבים והמשכורות שלנו ענו כל הצרכים שלנו לקיום הבסיסי ולחוויות המשפחתיות.

לפני כשנתיים עשינו שיפוץ גדול בבית שמחד שדרג אותנו ברמת המחייה ומאידך הביא אותנו להוצאה חודשית

נוספת של 3,000 שח הלוואות לכמה שנים.

למה אני מספר לכם?

מפני שמסתבר שאותם 3,000 שח בחודש הם סוג של שובר שוויון , זה בדיוק הגבול הדק עבורנו בין לחיות

חיים טובים (ולא בפזרנות) לבין להיות מצומצמים עד מאוד.

אני זוכר שיום אחד הילדים שאלו אותנו , מה לא טסים השנה? מה לא ניסע לנופש? 

היינו ממש חצויים ,הילדים מבקשים מאיתנו חוויות , כייף ולא נוכל לתת להם עד שנפנה את ה 3,000 שח? 

הטריד אותי מאוד הסיפור הזה והתחלתי ללמוד , לחקור , להבין מה קורה פה.

נחשפתי לנתונים שמחד הדאיגו אותי ומאידך שימחו אותי (צרת רבים חצי נחמה).

למדתי שכ-50% בישראל נמצאים במינוס לאורך השנה באינטרוולים כאלה ואחרים בממוצעים של כ-7,500 אש"ח בחודש. מטורף לא?!?

למדתי שבמדינת ישראל נכון ל-2021 סכום ההלוואות הכולל עומד על 150 מיליארד שקל.

למדתי מושגים שלא ייחסתי להם חשיבות אף פעם - ניהול תקציב הבית , סוגי ריביות וכמה הבנקים מרוויחים עלינו , מדרגות מס , הכנסה אקטיבית ופאסיבית,כרטיסי אשראי,דרוג אשראי,ת.ז בנקאית,חסכונות לילדים וליום שחור ועוד ועוד..

שאלתי את עצמי שאלות קשות והחלטתי לצאת למסע. מסע שיש בו כיוון אחד , רק כיוון אחד - המסע לפלוס כלכלי.

במהלך החקירה והלמידה שלי - התאזנו , יצרנו שיטה משלנו שצמצמה הוצאות ,הגדילה הכנסות ,גרמה לנו

 לחזור לאיזון ומעבר לכך ועשתה לי חשק עז לעזור וללוות אחרים שרוצים לצאת למסע.

בשורה התחתונה כדי להשאיר אופטימיות לאחרים.. זה אפשרי!

הבלוג הוא לא מסחרי או שיווקי ,הוא נועד כדי להעניק ידע , לכם אותם קוראים משכילים , נבונים , מצליחים 

בתחומכם אבל כאלה (כמוני) שלא באמת רכשו השכלה כלכלית לניהול משק הבית ,חיים ממינוס למינוס

ובא להם לצאת ממעגל הדאגה.

אז אם זה מעניין אתכם,אתם מוזמנים להצטרף ולהגיב  - מדי כמה ימים אעלה פוסט מקצועי שיעניק לכם ידע.

הערה קטנה - הידע והנסיון הוא שלי אישי וכל מי שיתנסה בעצמו זה כמובן על אחריותו האישית.

תהנו -)


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

על חלומות ומטרות משפחתיות בתקציב הבית

"אנחנו סובלים לעיתים קרובות יותר בדמיון מאשר במציאות" (סנקה) אחד הקשיים הגדולים שמונעים מאיתנו להתקדם בחיים כמו גם בתחומים הכלכליי...